Východná Slavkovská veža

Východná Slavkovská veža 2356 m (17.8.2013)

O 6:10 (otec Martin, Barborka a ja) vyrážame zo Svitu do Starého Smokovca, cestou sa ešte zastavujeme v Poprade po Aničku . Pokračujeme na Hrebienok a odtiaľ turistickou značkou cez Veľkú Studenú dolinu smerom na Zbojnícku chatu. Po ceste sa nachádza Vareškové pleso (1836 m), kde konečne schádzame z frekventovaného chodníka a prechádzame cez pleso a postupujeme trávnato skalnatou dolinkou (Dolinka nad Varešokovým plesom) do Slavkoského sedla (2295 m). Chodník sa tu nedá rozpoznať a preto si musíme cestu hľadať sami. V dolnej časti dolinky postupujeme pravou stranou a obchádzame suťový žľab. V hornej časti už postupujeme stredom dolinky priamo do Slavkovského sedla (2295 m). Zo sedla pokračujeme dobre znateľným chodníkom na vrchol Východnej Slavkovskej veže (2356 m).
S otcom Martinom si ešte ideme obzrieť Vareškový hrebeň a dievčatá zatiaľ nechávame na veži, s tým, že zídu do sedla samé a tam sa počkáme. Presne podľa opisu trasy sa chodník na Vareškovom hrebeni po čase stratí a mi si hľadáme cestu pravou aj ľavou stranou hrebeňa. Niektoré úseky prekonávame cez hrebeň. Cesta je dosť exponovaná. Prechádzame na Predný Slavkovský hrb (2289 m). Odtiaľto si obzeráme trasu, ktorá pokračuje hrebeňom na Slavkovský štít. Naspäť sa už nevraciame hrebeňom, ale nachádzame schodnejšiu cestu, ktorá končí pod Slavkovským sedlom a teda budúci výstup na Slavkovský štít si môžeme takto skrátiť.

green
green on august - 19 - 2013
kategória: Naše akcie

One Response to “Expedícia dve veže 2013, časť prvá”

1. oM píše:

Green vďaka za článok, 😉
    ja môžem len dodať, že to bolo peknééé a dúfam, že sa nám niekedy podarí spraviť celý Vareškový hrebeň