Krížna

Po piatkovom svätení a sobotnom rýchlom výstupe na Novú hoľu, mi nedeľa nedá pokoj, a tak pokračuje pátranie po summitke. Ráno ma Mili odviezla na Strieborné námestie, sadám do busu smer Turecká a zisťujem, že rýchlostná páka v autobusoch slúži ako podpora pre unavenú pravačku šoféra, ktorý zaradí 40 – tku na celú cestu BB – Turecká.
Za pár minút ale vyskakujeme (jeden turista a ja) v slnkom zaliatom údolí Tureckej obúvam Völkle a drhnem cez Javorie na Líšku. Slnko ale už vykonalo svoje, sú už dve miesta, ktoré treba obísť, a za pár dní už bude možno treba prenášať lyžky. Zatiaľ je všetko v pohode pásy držia aj na čiastočne zamrznutom podklade a dokonca nelepia ani na už popustenom snehu (ráno som ich stihol streknúť nano impregnátorom na topánky).
Záver výstupu ťahám bližšie k Majerovej skale a popri kosodrevine k vyhorenej vrcholovej stanice bývalej sedačky. Pásy dole  lyžba smerom od chaty Horskej služby na pláne vedľa zjazdovky. Končím až medzi stromami, lepím naspäť pásy a stúpam naspäť na Líšku.
Príležitostne prepichujem aj náveje okolo stromov  kríkov, snažím sa rozbiť aj hrboľ, ktorý keď sme boli s Vladkom bol čistý ľad. Žiaľ ani výstup ani nasledujúci zjazd nepriniesol žiadaný výsledok. Summitka si stále vegetí na pláňach pod Krížnou.
Z Tureckej sa rýchlo presúvam na Staré Hory, kde ma Mili nakladá do motora a vraciame sa späť do BB.

Mili ďakujem za odvoz i dovoz.
Počasie bolo ukážkové, čo sa prejavilo aj na počte ľudí na kopci a technike na parkovisku. Cestou cez Javorie som bol úplne sám, rovnako aj pri lyžovaní a výšľape napravo od zjazdovky (v pohľade zhora).

Horám zdar Ivan

Štatistika:
Celé mi to trvalo – 3:01“39
vzdialenosť – 11,48km
max. výška – 1419m
min. výška –  469m (Staré Hory)
nastúpaných – 1109m

Ivan
Ivan on február - 18 - 2019
kategória: Naše akcie
Značky:

One Response to “Pátranie po Summitke – druhá výprava (17.2.2019)”