Zvolen

Takáto sobota tu ešte túto sezónu nebola – počasie, snehové podmienky, osadenstvo tripu, trasa…
Ráno, skoro presne v časovom horizonte naskakujeme na raketu Defender. Okrem tradičných účastníkov Anička, Barborka, oM aj tohto sezónni nováčikovia Green a ja.
Rozprava v motoríku upresňuje štart a Green s prehľadom vypúšťa posádku nad Hanesmi, tesne pod Donovalmi.
Po presune cez komunikáciu E77 nastupujeme na lyže a štrikovaním poza kríčky, bučky, smrečky a iné dreviny objavujeme panenský sneh na Járkoch. Rýchly zjazd, pásy naspak na lyže a stúpame nahor smerom k Holici (1284m).
Podľa Otčeho sme na donovalskú skialp trasu B mali okolo dvesto metrov, len zabudol podotknúť, že výškových. Rýchlymi otočkami pomedzi popadaný les (ďakujeme Miro Leitner za výučbu) v celkom solídnej strmine nakoniec trasu B naozaj nachádzame. Pokračujeme ďalej čučoriedkovým traverzom na Rovne, kde nachádzame ďalšie nepopísané snehové polia.
Samozrejme že pásy putujú pod vetrovky a lúky smerom do Veľkého Hričkova s prachovým sňahom sú len naše. Kým si užívame druhý zjazd predjazdec Anna nám pripraví pohodlnú výstupovú trasu naspäť na hrebeň.
Na hrebeni s údivom zisťujem, že sme na Zvolenskej holi, popravde čakal som inú destináciu. Občasné provokácie na lyžbu lesom do Žarnovky už nenachádzajú pochopenie, a tak kotvíme na Zvolene (1403m).
Návrat po bývalej zjazdovke (terajšej trase A) k chate Horskej služby, s  malým peším presunom a opäť pripíname na nôžky drievka a súbežne s E77 robíme nakrátko konkurentov autám opúšťajúcim Donovaly.
Po výšvihu do Defendera a zjazde do BB končíme vďaka Mili s cesnačkou, koložvárom a pagáčmi (poniektorí len s rožťokmi s láskou pripravovanými).
Vďaka Božiemu vedeniu sme v tejto snehovej mizérii (aký premiér – taká zima) prežili zase jeden z dní, na ktoré budeme môcť dlho spomínať.

Horám zdar Ivan

PS.: Keďže som zapol hodinky až v druhej polovici trasy technické parametre doloží oM.